VITRA KONFEREČNÍ STOLEK ČERNÝ JASAN / COFFEE TABLE BLACK ASH
Při vytváření designu pro konferenční stolek přeložil Isamu Noguchi biomorfní estetiku svých sochařských děl do nábytku s výraznými organickými formami. Pravděpodobně z tohoto důvodu Noguchi považoval stůl za svůj nejlepší design nábytku. Dva dřevěné nožní prvky, které jsou k dispozici v provedení černý jasan, javor nebo ořech, jsou umístěny v pravém úhlu, aby poskytly stabilní oporu pro těžký a robustní skleněný vrchol.
- Deska stolu: těžké sklo, 19 mm, broušené zaoblené hrany.
- Základna: černý jasan, ořech nebo javor, lakovaný povrch, zaoblené hrany.
- Původ dřeva: jasan (Fraxinus excelsior), ořech (Juglans nigra) a javor (Acer platanoides) ze západní Evropy a / nebo Polska.
Isamu Noguchi, narozen v roce 1904 v Los Angeles japonskému básníkovi Yone Noguchimu a americké spisovatelce Leonie Gilmourové, studoval na Kolumbijské univerzitě a na umělecké škole Leonarda da Vinciho.
Následně založil své první nezávislé studio a v roce 1927 získal Guggenheimovo stipendium. Noguchi se stal asistentem Constantina Brancusiho v Paříži a představil svou první samostatnou výstavu v New Yorku. Po studiu kresby štětcem v Číně odcestoval do Japonska, aby pracoval s hlínou pod mistrovským hrnčířem Jinmatsu Uno.
Jeho zkušenosti z pobytu a práce v různých kulturních kruzích se odrážejí v umělecké práci Isamu Noguchiho. Je považován za univerzálního talenta s kreativním dílem, které přesahovalo sochařství a zahrnovalo scénické dekorace, nábytek, osvětlení, interiéry i venkovní náměstí a zahrady. Jeho sochařský styl vděčí slovní zásobě organických forem a trvale ovlivňuje design padesátých let.
„Můj otče, Yone Noguchi je Japonec a díky poezii je dlouho známý jako tlumočník Východu a Západu. Chtěl bych udělat to samé prostřednictvím sochařství, “napsal ve svém návrhu na Guggenheimovo společenství.
Isamu Noguchi zemřel v New Yorku v roce 1988.
Doplňkové parametry
Kategorie: | Konferenční stolky |
---|---|
Záruka: | 2 roky |
Ve společnosti Vitra věříme, že prostředí utváří naše myšlenky a pocity, ať už jsme doma, v práci nebo na cestách. Každý den pracujeme na tom, abychom zlepšili naše okolí prostřednictvím síly designu. Vitra, rodinný podnik třetí generace, sleduje ekologické, kulturní a obchodní poslání.
Vitra Campus a Vitra Design Museum s výstavami, archivy designu a rozsáhlou sbírkou nábytku inspirují návštěvníky i zaměstnance. Prohlubují pochopení role designu a architektury při určování budoucnosti, v níž žijeme.
Ekologické povědomí se projevuje ve všech aspektech práce společnosti Vitra. Projevuje se ve způsobu, jakým Vitra vyvíjí a vyrábí své produkty, v získávání surovin a organizaci dodavatelského řetězce. Každý nový poznatek je považován za příležitost k dalšímu rozvoji.
Vztah důvěry mezi designéry ze všech koutů světa a společností Vitra, která sdílí jejich ambice, je základem procesu vývoje produktů společnosti. Spolupráce je vždy jemnou syntézou umělecké svobody, výrobního know-how a znalostí z oboru. Tato filozofie formuje kulturu společnosti již od jejích prvních partnerství se zásadními designéry, jako jsou Charles & Ray Eames a George Nelson!